Podjetje

Arabske podjetniške priložnosti

Dubai | UAE – United Arab Emirates

Uvod

“Impossible isn’t something that can’t be done. It’s just something that hasn’t been done before.”

V preteklih letih smo prejeli veliko povpraševanj iz strani slovenskih podjetij, kako bi se lahko prebila na trg Združenih arabskih emiratov ter širši trg bližnjega vzhoda. Zavedati se moramo, da je to popolnoma drug svet, kot smo ga navajeni na slovenskem in širšem evropskem trgu. Ljudje imajo popolnoma drugačne navade in že preproste stvari, kakor je ponuditi rokovanje z osebo nasprotnega spola lahko povzroči zadrego in v najhujšem primeru tudi propad posla. Temu dodajmo še popolnoma drugo kulturo in religijo, drugačno zakonodajo, zakompliciran (in zelo drag) postopek registracije podjetja ter poslovanje v tujem jeziku in dobimo recept za popolni kaos.
V Sloveniji ne manjka perspektivnih podjetij. Raziskava je pokazala, da ima veliko število slovenskih podjetij izjemno velik potencial za rast, imajo inovativne in kreativne rešitve, vendar ne izkoriščajo svoj potencial, preprosto se zadovoljijo z domačim trgom. Ideologija, da se nekaj ne da, da nekaj ni mogoče narediti je še vedno prepogosto prisotna v družbi.

Predstavitev problema

Ljudje zmotno živijo v prepričanju, da je življenje v Emiratih idilično, kjer se cedita le med in mleko. Res je, poslovno okolje je zelo dobro, oblast je naklonjena inovacijam in želijo ustvariti najboljše mesto na svetu, tudi kupna moč prebivalstva je visoka. Vendar je veliko birokratskih ovir na poti k uspehu, že sama ustanovitev podjetja v Združenih arabskih emiratih je dosti kompleksnejša kakor v Sloveniji.
Za bivanje v državi daljšem od treh mesecev vsi potrebujemo rezidentski vizum, kjer se stvari še dodatno zakomplicirajo in podražijo.
Za ustanovitev mora podjetje imeti najeto ustrezno pisarno in najemnine niso poceni. Potem nastopi problem razumevanja lastništva, kajti vsako podjetje mora imeti tako imenovanega lokalnega partnerja, ki ima, vsaj na papirju 51% lastništvo v podjetju. Pri temu je potrebno biti še predvsem previden, kajti kar nekomu prepustiti 51% lastništva podjetja je malodane noro.
To se elegantno naredi tako, da se lokalnemu partnerju na letni ravni plačuje določena pristojbina za njegovo “sponzorstvo”, vendar je zelo pomembno kako zanesljiv je vajin dogovor, kajti sodni spori so zelo dolgi, predvsem pa dragi.
Potem je tukaj še birokracija, na potek katere ključno vpliva dnevno razpoloženje zaposlenih uradnikov, kot so urejanje raznoraznih papirjev, od uvoza, izvoza, pridobitve dovoljenj in podobno.

Vloga Arabian Creative

Naša vloga je podobna podjetniškem inkubatorju s to razliko, da pri nas ni nujno, da je podjetje na začetku svoje poti, lahko je samo na začetku poti na novem tržišču. Podjetje, ki ni prepričano, da lahko samostojno vstopi na trg ZAE in nosi stroške vstopa, lahko preko našega AC programa vstopi na tržišče. Med njimi in našim Hubom se sklepe pogodba, ki se overi na sodišču v Dubaju (po želji tudi pri kateremkoli slovenskem notarju), s čimer se zagotovi varnost obeh pogodbenih strank.
Namen Huba ni postati njihov predstavnik na trgu, le njihovi posli se odvijajo preko nas, še vedno se morajo sami dogovoriti za posel in poslati svoje prodajnike na pogajanja in pridobivanje novih strank. Le finančne transakcije, kot so uvoz in prodaja gre preko Huba. V naših prostorih podjetjem lahko uredimo tudi pisarno, ponujamo pa tudi uporabno sejne sobe, kjer lahko gostijo svoje poslovne partnerje kakor v svojih lastnih prostorih.

Vizija in namen Huba je, da se podjetje utrdi na trgu in ustvari zadosten obseg poslovanja, da se lahko v obdobju treh let popolnoma osamosvoji. Mi jih pri tem podpiramo in po najboljših zmožnostih pomagamo s svojimi povezavami pripeljati nove stranke in odpirati nove trge, ter jih povezujemo z ostalimi podjetji, s katerimi sodelujemo. Vendar nismo aktivni pri vodenju posla, za njih vršimo transakcije, ponujamo jim souporabo naših prostorov, konferenčne sobe ter uredimo vizo za bivanje v ZAE.
Pri njihovi osamosvojitvi jim pomagamo tudi pri ustanovitvi lastne poslovne entitete in še naprej ostanemo v tesnem odnosu z njimi, le da sedaj smo v podrejeni vlogi, oni so večinski lastniki in imajo popolno avtonomnost pri poslovanju, mi pa jih še naprej tiščimo naprej po svojih najboljših zmožnostih.

Prednosti Arabian Creative

AC ponuja vso podporo pri poslovanju. Po dogovoru imajo lahko v naših prostorih tudi pisarno, v vsakem primeru pa lahko uporabljajo naše prostore za raznorazna srečanja, sestanke, konference ipd., kjer imajo dostop do vseh najnovejših tehnologij za predstavitve.
Možnosti imajo tudi za uporabo našega klicnega centra, da se lahko oglašujejo kot bi imeli popolnoma individualno pisarno v ZAE s posebno telefonsko številko, ki jo lahko samo oni uporabljajo, operater pa avtomatsko ve za katero podjetje je telefonski klic namenjen in se oglasi na klic temu primerno, kakor da bi delal samo za to podjetje ne pa za vsa podjetja v AC.
S svojim razvejanim voznim parkom luksuznih limuzin ponujamo podjetjem pod svojim okriljem tudi prevoze za njihove najpomembnejše stranke, kjer lahko poskrbimo za prevoz od letališča do hotela, oziroma lahko imajo na uporabo naše vozilo vključno s šoferjem 24 ur na dan, 7 dni v tednu.
Največja prednost Huba je, da omogočamo bistveni cenejši vstop na trg za podjetja, ki niso še prisotna in imajo željo po širitvi. Najpomembnejše pri poslovanju je, da je celotno poslovanje popolnoma transparentno, vse igramo z odprtimi kartami in nihče nič ne rabi skrivati pred nikomer, pogodbeno smo zavezani k popolni tajnosti podatkov, provizija pa je fiksna. To vidimo kot edino možnost za dolgoročno sodelovanje in povečevanje mednarodnega ugleda obeh podjetij.